Bir acente çalışmalarını istediği gibi yapıyorsa, kullandığı programlar beklentilerini karşılıyorsa, üretimini artırıyorsa mevcut sistemini neden değiştirsin? Ek maliyetler ve sistem değişikliklerinin yaratacağı sorunlarla neden uğraşsın?
5 yıl ve daha uzun süreli planları olan acentelerin bu sürece girmeleri kaçınılmazdır. Dijitalleşme sadece iş yapış şekillerini değil, iş yapma kültürünü de değiştirerek geliştiren bir süreçtir. Yazımızın ilk bölümünde, başlarken nelere dikkat edilmeli konusunu paylaşmıştık
Şimdi değişimin neden kaçınılmaz olduğu konusunu biraz daha açalım:
1) GÜVENLİK
Acentelerin kullandıkları programlar ve işletim sistemlerinin pek çoğunda güvenlik önlemleri oldukça yetersizdir. Elektronik ortamda yapılan işlerin çoğalması, siber saldırılar, sistemsel sorunlar, KVKK ve çeşitli mevzuatlar, yaygınlaşan uzaktan çalışma, vb. nedenlerle dijital güvenlik daha da önem kazanmıştır. Müşteri kredi kartlarından kötü niyetli kişilerin yaptıkları çekimler, eski çalışanların veri ihlalleri, kullanılan programların hacklenerek fidye istenmesi sigorta sektöründe yakın geçmişte yaşanmış bazı olaylardır. Dijitalleşme uygun güvenlik önlemlerinin alınmasını da içeren bir süreçtir. Bunu uygulamayan acenteler veri ve itibar kayıplarının yanında cezai müeyyidelerle de karşı karşıya kalacaklardır.
2) VERİMLİLİK
Öncelikle maliyetleri azaltacak ve iş kalitesini yükseltecek bir çalışma yapısı oluşturulmalıdır. Mevcut durum analizi ve yeni iş modeli çalışması süreç başlamadan tamamlanmalıdır.(Yaptığımız bir çalışma da yenileme listelerinin mutabakat süresini %90 azaltmıştık) Daha sonra yeni yapıya göre operasyon ve süreçlerin dijitalleşmesi için gerekli çalışmalara başlanmalıdır. Acenteler bu şekilde çalışma modellerini güncelleyerek, verimliliklerini artırarak çevik ve rekabetçi hale geleceklerdir.
3) MÜŞTERİLERE DAHA ETKİN HİZMET
Acentelerin müşterileriyle iletişimi zamanlarının büyük kısmını almaktadır. Müşterilerle iletişimin hangi bölümlerinin (primlerin bildirilmesi, tahsilat, vb. ) dijitale aktarılacağı baştan belirlenmelidir. Böylece acentelerin değişen ve çeşitlenen müşteri ihtiyaçlarıyla ilgilenebilmek ve yeni müşteriler bulabilmek için daha fazla zamanları olacaktır.
4) TEKNİK GEREKLİLİKLER
Acentelerin kullandığı yardımcı programların servis sağlayıcıları eski nesil yazılımlarına desteği azaltarak kullanıcıları daha gelişmiş ürünlerine yönlendirmektedirler. Sigorta şirketlerinin programlarının sürekli gelişmesi karşısında da bazı destek programları yetersiz kalmaktadırlar. Dolayısıyla kullanılan programların iyileştirilmesi ve geliştirilmesi gecikmeli de olsa kaçınılmazdır.
5) SATIŞLARI ARTIRMAK
Mevcut müşterilere yeni ürünler tanıtabilmek, müşteri analizi-gruplaması yapabilmek, yeni müşteriler kazanabilmek için dijital uygulamalar gereklidir. Böylece yeni satış yapılabilecek ürünler ve müşteriler belirlenerek büyüme sağlanacaktır. Dijital kanallardan satış planları olan acentelerin ise daha farklı ve detaylı çalışmalar yapmaları gerekmektedir.
6) TAKİP – KONTROL
Müşterilerden alacaklar ve şirketlere borçlar doğru ve güncel olarak takip edilmelidir. Acentenin kendi kayıtlarıyla müşteriler ve sigorta şirketleri arasında da mutabakat olmalıdır. Ayrıca yenileme, yeni iş, komisyon, kaybedilen yenilemeler vb. kontrollerde çok yakından yapılmalıdır. Bu nedenle uygun, pratik ve güncel bir takip ve kontrol yapısının kurulması gereklidir. Böylece acente kendisinin ve çalışanlarının durumunu ve performansını yakından takip ederek değerlendirebilecektir.
7) WEB SİTESİ & SOSYAL MEDYA
Dijital ortamın vitrini olan web sitesinin dizaynı oldukça önemlidir. Site tasarlanıyorken kolay erişim ve müşterilere hizmet sağlayabilecek yapıda olmasına dikkat etmelidir.
Milyonlarca kişinin her an kullandığı sosyal medya platformlarını, dijitalleşme süreçlerine giren acentelerin işleyişlerine nasıl entegre edebileceklerini tasarlamaları da faydalı olacaktır.
Karar alındı, bütçeler ayrıldı, acentenizin işleyişi analiz edildi, yeni çalışma modelleri oluşturuldu ve dijitalleşme aşamasına gelindi. Programlar, yazılımlar, işletim sistemleri, vb. seçenekler çok, hepsi de oldukça uygun görünüyorlar.
Nelere dikkat etmeli? Nasıl hareket etmeli?
Rıza OYGUR
Mart 2021