SİGORTA ARACILARINDA ÇALIŞAN SAYILARI AZALIYOR TOPLAM MALİYETLER ARTIYOR

*Acente+Broker

TÜİK

SİGORTA ARACILARINDA ÇALIŞAN SAYILARI AZALIYOR TOPLAM MALİYETLER ARTIYOR – 1

Artan işletme maliyetleri tüm sektörlerde olduğu gibi sigorta aracıları içinde önemli bir sorun olmaya devam ediyor. Aracılar her geçen gün sertleşen rekabet ve zorlaşan piyasa koşullarıyla mücadele ederken bir yandan da işletme maliyetlerindeki artışlarla başa çıkmaya çalışıyorlar.

2014 – 2018 yılları arasında sigorta aracılarının çalışan sayıları, personel maliyeti, yıllık genel giderleri ile ilgili bilgiler aşağıdadır:

2014 2015 2016 2017 2018
Aracı sayısı* 14.748 14.007 14.723 14.211 14.683
Ücretle çalışanların yıllık ortalama sayısı 44.758 39.968 35.424 37.930 38.689
Personel maliyeti** x 1000 ₺ 1.055.920 1.019.058 1.070.140 1.337.846 1.441.097
Mal ve hizmet satın alışı x 1000 ₺ 1.049.862 1.216.948 1.141.475 1.207.057 2.053.822
Toplam maliyet x 1000 ₺ 2.105.782 2.236.006 2.211.615 2.544.903 3.494.919

Kaynak: TÜİK,

*Acente + broker

**Brüt

 

2014 – 2018 arası değişimleri inceleyecek olursak;

2014 2018 DEĞİŞİM
Aracı sayısı* 14.748 14.683 -0,4%
Ücretle çalışanların yıllık ortalama sayısı 44.758 38.689 -13,6%
Yıllık personel maliyeti

x 1000 ₺

1.055.920 1.441.097 36,5%
Yıllık toplam maliyet

x 1000 ₺

2.105.782 3.494.919 66,0%
Yıllık aracı başına ortalama toplam maliyet x1000 ₺ 143 238 66,7%

*Acente + broker

2014 – 2018 arası aracı sayısı neredeyse değişmemiştir. Ücretli çalışanların sayısı %13,6 azalmışken çalışan maliyetleri %36,5 artmıştır. Toplam maliyetlerdeki artış ise % 66 olmuştur.

Sigorta aracılarının gelirlerini arttırmakla ilgili çabaları sürüyorken maliyetlerini azaltmak içinde ciddi çalışmalar yapmalıdırlar.  Öncelikle iş yapma yöntemleri ve süreçleri iyice gözden geçirilmelidir. Aracılar; dijital teknolojiler, sigorta şirketlerinin bilgi birikimi ve bu konuda yardım alınabilecek herkesten yararlanmalıdır. Bu çalışmalar sonunda yapılan tespitler ve ihtiyaçlara göre değişiklikler korkmadan ve zaman geçirilmeden uygulanmalıdır.

Böylece ortaya çıkacak yeni çalışma yapısı maliyetleri düşüreceği gibi aracıların rekabet gücünü arttıracak ve büyümelerine de yardımcı olacaktır.

 

Rıza OYGUR

Ocak 2020